TRÉNINK VE VEDENÍ ROZHOVORU
Rozhovor je jako tanec – má svá pravidla a musí se na něm podílet oba tanečníci. Jakmile se na sebe vzájemně naladí a začnou si důvěřovat, pak rozhovor probíhá ve spolupráci, podporuje tvořivost a vede k cíli.
Trénink ve vedení rozhovoru využijí všichni, pro které je rozhovor nedílnou součástí jejich práce - psychoterapeuti, psychologové, sociální pracovníci, koučové, personalisté, učitelé.
Ukážeme si, jak do rozhovoru vstupuje naše osobnost,
subjektivní přesvědčení a soukromá logika, a toto sebepoznání použijeme jako prostředek k učení se. Představíme si způsob kladení otázek, který klienta podpoří, aktivizuje a vede k porozumění a vhledu. Budeme se do hloubky věnovat trénování základního tanečního kroku, kterým je v rozhovoru reflektování. Naučíme se, jak v rozhovoru pracovat s emocemi, využívat řeč těla, oslovovat implicitní významy a reflektovat vztah.
Dále naši pozornost zaměříme k metaforám. Naučíte se, jak metafory zachytit, prozkoumat, využít je pro hlubší vhled a nastartování tvořivého procesu vedoucího ke změně.
Budeme se také učit používat jazyk povzbuzení, který umožňuje empatické provázení, vyjadřuje respekt a důvěru v druhého člověka a jeho využívání v rozhovoru aktivizuje a motivuje klienta k hledání řešení a práci na změně.
TÉMATA:
- Uspořádání a struktura rozhovoru.
- Navázání kontaktu a budování vztahu.
- Podpora spolupráce.
- Zacílenost a směřování v rozhovoru.
- Sokratovské dotazování jako respektující přístup, který podněcuje, motivuje a umožňuje klientovi stát se aktivním v procesu spolupráce.
- Práce s metaforou a její využití v rozhovoru a procesu změny.
- Motivace klienta ke změně, hledání řešení a podpora změny.
- Zvládání obtížných situací v rozhovoru.
NAUČÍTE SE:
-
Budovat vztah a podporovat spolupráci s klientem.
-
Strukturovat rozhovor, aby směřoval od porozumění situaci, k hledání řešení a podpoře jejich realizace.
-
Používat otázky k aktivizaci klienta.
-
Reflektovat v rozhovoru.
-
Motivovat klienta ke změně.
-
Podporovat klienta k hledání funkčních řešení.
-
Reflektovat průběh rozhovoru a využívat vlastní zdroje k efektivní práci s klientem.
-
Reagovat v obtížných situacích, které přináší komunikace s klienty.
AKREDITACE: MPSV ČR pod č. A2021/0753-SP a MŠMT ČR bez akreditace. Akreditovaný název u MPSV ČR je Choreografie rozhovoru. Rozhovor je cesta ke změně.
CENA výcviku pro jednoho účastníka je 10.800,- Kč bez DPH, 13.068,- Kč včetně 21% DPH.
DÉLKA: 48 hodin (6 výcvikových dní)
KURZEM VÁS PROVEDOU: PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D., Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.
TERMÍN KURZU:
30. 9. - 2. 10. + 4. - 6. 11. 2024 v Brně