Zefektivnění práce ve školním poradenství – Akreditované vzdělávání pro odborníky působící ve školním poradenství
Program je akreditován u MŠMT ČR pod č.j. MSMT-504/2018-1-84
- Zdokonalujeme efektivní práci s žáky s problémovým chováním.
- Učíme rozkrýt, co se děje.
- Správně směrujeme intervence.
- Získáváme potřebné lidi ke spolupráci, motivujeme a podporujeme je k uskutečnění potřebných změn.
Intenzivní vzdělávací program nabízí praktickou aplikaci poznatků individuální psychologie do prostředí školy, výchovného a pedagogicko-psychologického poradenství. Pozornost zaměříme především na možnosti řešení problémového chování žáků ve škole (výukové selhávání, rizikové chování, nízká motivace atd.). Poskytneme účastníkům konkrétní strategie týkající se budování vztahu s klientem (žákem, učitelem, rodičem), práci na podpůrných a preventivních strategiích, bez nichž nelze stavět smysluplné intervence. Účastníci se naučí s nabízenými technikami pracovat tak, aby je mohli použít při práci s učiteli, žáky nebo rodiči.
V kurzu se naučíte:
- využívat celostní přístup ve školním poradenství – identifikovat příslušnost problému, problémy řešit v místě sféry největšího vlivu a v součinnosti zainteresovaných osob;
- využívat techniku diagnostického rozhovoru, který umožňuje rozkrýt dynamiku problémového chování žáků a v rozhovoru získané informace efektivně využívat pro cílenou změnu postojů a chování klientů (žáků, učitelů, rodičů);
- vytvářet intervenční a preventivní strategie pro zvládání problémového chování;
- používat metodu podpůrných rozhovorů, které napomáhají identifikovat zdroje a silné stránky klientů (žáků, učitelů, rodičů) a objevovat účelné způsoby, jak tyto zdroje využít při zvyšování motivace a angažovanosti žáků, nebo při řešení problémů;
- používat nástroje, které ovlivňují spolupráci s klienty.
Témata kurzu:
Principy individuální psychologie a jejich využiti ve školním poradenství
- Celostní přístup.
- Vždy máme šanci změnit chování – účelovost, cílovost a sociální rozměr chování.
- Pocit sounáležitosti – náležení jako základní potřeba.
- Jedinečnost – životní styl a soukromá logika, pocit méněcennosti a úsilí o dokonalost.
Dynamika problémového chování dětí
- Dreikursova teorie nevhodného chování dětí – cíle nevhodného.
- Vedení diagnostického rozhovoru pro identifikaci cílů problémového chování dětí.
- Cíle problémového chování v interakčním pojetí – komplementarita cílů v interakci mezi žákem a učitelem.
- Intervenční a preventivní strategie pro práci s problémovým chováním.
Podpora a budování vztahu v poradenském procesu
- Komunikační techniky posilující cit sounáležitosti.
- Vedení podpůrných rozhovorů.
- Metody pro objevování zdrojů a silných stránek.
- Podpora naplňování citu sounáležitosti – dodávání odvahy a povzbuzování (podpora sebedůvěry, podpora pozitivního emočního vztahu, podpora vnitřní motivace, oblasti podpory a jak podporu komunikovat, podpůrný postoj).
- Tipy pro vedení rozvojových a supervizních skupin pro učitele.
Řešení “problémů” v duchu adlerovských principů
- Možnosti práce se žáky s výukovými obtížemi.
- Možnosti práce se žáky s problémovým chováním.
- nastavování pravidel spolupráce (v rámci individuální práce i v rámci práce se skupinou).
- Práce se školní třídou – pravidla, odpovědnost, volba.
Délka:
36 hodin = 4 vzdělávací dny
Kurz je určen pro:
školní a poradenské psychology, speciální pedagogy, výchovné poradce a školní metodiky prevence
Cena:
Cena kurzu pro jednoho účastníka 6.400,- Kč bez DPH, 7.744,- Kč včetně 21% DPH.
Jedná se o program akreditovaný při MŠMT v rámci DVPP, proto je cena pro pedagogické pracovníky osvobozena od DPH (vztahuje se i na samoplátce). Platba je osvobozena od DPH na základě doporučeného postupu MPSV č. 7/2013 k § 57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů pro potřebu krajských úřadů, obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a poskytovatelů sociálních služeb.